niedziela, 21 października 2012

Babka ziemniaczana


W końcu miałam czas na siedzenie w kuchni, więc dziś babka ziemniaczana: duża, smaczna i sycąca. Z babką ziemniaczaną po raz pierwszy spotkałam się po wyjeździe na studia. Nie wspominałam jej dobrze dopóki nie spróbowałam jej po raz wtóry, tym razem robionej przez mojego ukochanego. Robiłam ją od tamtej pory nie raz i z wieloma dodatkami. Ten przepis jest jednak najlepszy.





Składniki:


  • 1 kg ziemniaków
  • 250 gr mięsa mielonego
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • szklanka mąki



Przygotowanie: 

1. Ziemniaki obieramy i kroimy w wygodne kawałki, tak samo cebulę i czosnek.
2. Mielimy je lub trzemy.
3. Do masy ziemniaczanej dodajemy mięso, przyprawy, jajka i mąkę. Ciasto powinno mieć konsystencję ciasta na placki ziemniaczane.
4. Zapiekamy co najmniej godzinę w 250 stopniach.

Smacznego!