sobota, 8 marca 2014

Śniadaniowe placuszki z dodatkami



Śniadanie powinno być głównym posiłkiem dnia, zawierać wszystkie niezbędne elementy takie jak białka, węglowodany czy błonnik, ale zarazem nie powinno być ciężkie. Dlatego też przedstawiam przepis na śniadaniowe placuszki z dodatkami. U mnie był to twarożek, jabłka i kaszka dla dzieci :) 


Składniki:

  • 3 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • szklanka mąki pszennej
  • proszek do pieczenia
  • dodatki wg uznania ja wykorzystałam: 100 gr twarożku, duże jabłko, cynamon i kaszkę "Mleczny start" z Biedronki

Przygotowanie:

1. Białka ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i żółtka i ponownie ubijamy.

2. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy z białek, delikatnie mieszamy tworząc gęste ciasto biszkoptowe.

3. Ciasto dzieliłam na 3 równe porcje. Do pierwszej dodałam pognieciony twarożek, do drugiej jabłko pokrojone w drobniutką kosteczkę i szczyptę cynamonu, do ostatniej kaszkę.

4. Dokładnie wymieszane ciasto z dodatkami smażymy na odrobinie oleju jak racuszki. Można także wyłożyć je na blachę wyłożoną pergaminem i upiec w 160*C

RADA: Jeśli zamierzasz zrobić jak ja z kaszką dodaj do nich odrobinę mleka lub wody. Kaszka wpija wilgoć z ciasta i placuszki wychodzą odrobinę twarde.

Smacznego!!!